DENİZ ÇIKIŞ

Deniz Çıkış

Deniz, 1990 yılında İzmir’de doğdu.

Lisans derecesini Boğaziçi Ekonomi bölümünden aldı, bu süreçte İrlanda, ABD ve Fransa’da eğitimler gördü. Mezuniyet sonrasında bir süre marka ve editoryal taraflarında çalıştı. Ardından Hollanda’da bulunan Erasmus Universiteit Rotterdam’da Pazarlama alt dalında bir Davranışsal Ekonomi yüksek lisansı yaptı. Master sürecinde Booking.com, Hollanda Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Nederlandse Spoorwegen’ın içinde olduğu kuruluşların projelerine dahil olma; seçim mimarisi, algısal fiyatlandırma, pazar analizi, koku pazarlaması, nöropazarlama ve markalaşma gibi çeşitli konular üzerine çalışma imkanı buldu. Tezini, seçim yapmanın tercihler üzerindeki katlayıcı etkisi üzerine yazdı, savını kendi kurduğu marka üzerinden yaptığı deneyle kanıtladı. Yurda dönüş sonrasında bir süre dijital pazarlamada veri analizi, performans değerlendirme ve kullanıcı deneyimi alanlarında çalıştıktan sonra 2018’de “tüketici davranışı” diye fısıldayan kalbinin sesini dinleyerek Davranış Enstitüsü ailesine katıldı.

Kaç kedisi olduğunu tam olarak bilmiyor, Kraliçe Elizabeth’i babaannesi kadar (veya birazcık daha fazla) seviyor ve zaman bulduğunda Agatha Christie polisiyelerini tekrar tekrar okuyor.